ממשלת מצרים חויבה בפיצויים של מיליארדים לחברת החשמל

ישראל פריי No Comments on ממשלת מצרים חויבה בפיצויים של מיליארדים לחברת החשמל
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בתום בוררות בינלאומית שנפרסה על פני שנים, נפסק פיצוי של מיליארדי שקלים לחברת החשמל הישראלית ממשלת מצרים, בגין שיבושים באספקת הגז ב – 2012-2013, ובגין ביטול חוזה שנחתם בין ממשלת מצרים לחברת EMG.

לאחר הפלת משטרו של חוסני מובארק, הופסקה הזרמת הגז לישראל, והתרחשו פיצוצים תכופים בצינור המוביל את הגז לישראל, פיצוצים שגרמו לשיבוש ניכר באספקה, וכתוצאה מכך, למחסור שגרם להעלאת תעריפי החשמל בכ – 30 אחוזים.

הבוררות, לפי הדיווח ב The marker, נערכה בלשכת המסחר הבינלאומי (ה-ICC) בפאריס, בפני 3 בוררים בינלאומיים ובדלתיים סגורות. נכון לכעת, את הפיצוי ישלמו חברות האנרגיה הממשלתיות של מצרים (EGAS ו-EGPC) – ולא EMG הפרטית, שבה היו שותפים אנשי העסקים סם זל, דיויד פישר, חוסיין סאלם ויוסי מימן.

לפסק הבוררות השלכות רבות, החורגות מהסכסוך הכספי אודותם הוא נסוב. ישראל מנהלת כיום מגעים מול מצרים במטרה לייצא גז טבעי על פלטפורמת הצנרת הקיימת בין המדינות. ישראל זקוקה לנכונותם ורצונם הטוב של המצרים, ע"מ לקדם את ההליך, רצון שעשוי להיפגע כתוצאה מפיצויי המיליארדים בהם חויבו.

ומה באשר לחשבון החשמל המעיק שלנו? ההיגיון כמו גם טיעוני החברה בתביעתה, אמורים לגרום לכספי הפיצוי לחזור לכיס הצרכנים, אלו שספגו את העלייה כתוצאה מהכשלים, אך הדרך לכך עוד ארוכה. גורמים שונים טענו כי עד שהכסף ייראה בקופת חברת החשמל, ובהתחשב בהפסדים שונים שהיא ספגה כתוצאה מהסכמי גז כושלים אל מול שותפויות תמר, לא צפויה בקרוב הוזלה דרמטית בחשבונות החשמל שלנו.



0 תגובות